Bu yazımda size unity3d’de kolayca yapılabilen hedef takip ettirme olayını resimlerle anlatmaya çalışacağım. Anlayışlı olması için herşeyi küplerden yapacağım. Bir küp hedefimiz olacak istediğimiz bir noktada belli aralıklarla küp yaratıp hedefimize doğru, yol almasını sağlayacağız. Bu yöntemi bir çok oyun türünde kullanabilirsiniz.

ilk

 

 

 

 

 

 

 

İlk önce küplerden saçma bir harita yaptım. Kuş bakışı bir kamera koydum ve sol alta bir küp koydum adını target yaptım GameObject>create empty’den bir boş bir gameobject oluşturup onu da sol üst köşeye koydum. Amacım sol üstte bir obje yaratıp sağdan dolaştırıp hedef objemize doğru yol almasını sağlamak

spawn adında oluşturduğumuz boş objeye de aşağıdaki scripti atıyoruz

spawn.cs


using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Spawn : MonoBehaviour {

// yaratık oluşması için gereken süre
public float interval = 3.0f;
float timeLeft = 0.0f;
float timeRight = 5.0f;

// spawn edilecek objeyi depolayan değişken
public GameObject yaratik = null;

// oluşan yaratıkların koşacağı hedef nokta
public Transform destination = null;

void Update () {
// yeni yaratık oluşturmanın vakti gelmiş mi?

timeLeft -= Time.deltaTime;
if (timeLeft <= 0.0f) {

// iki tane yaratık oluştur
GameObject a = (GameObject)Instantiate(yaratik, transform.position, Quaternion.identity);
GameObject b = (GameObject)Instantiate(yaratik, transform.position, Quaternion.identity);
NavMeshAgent c = a.GetComponent() ;
NavMeshAgent d = b.GetComponent() ;
c.destination = destination.position;
d.destination = destination.position;

// yaratık oluşması için gerekli süreyi başa sar

timeLeft=interval;

}

}
}

spawn objesinin oldugu yerde hedefe gidecek objeler olusturcaz demiştik onun için bir küp ve prefab olusturuyoruz küp’e component>navigation>NavMeshAgent yolunu izleyerek oyun içinde hazır bulunan NavMeshAgent scriptini atıyoruz. ve son olarak küpü prefaba atıyoruz ve oyun içinde olusturmaya başlayacagımız için  siliyoruz.

 

yaratık

 

 

 

 

 

 

 

 

spawn objemize tıklıyoruz inspector penceresinden scriptin altında yaratık yazan yere bu oyunda yaratacagımız yaratık yani demin oluşturup sildigimiz project penceresinde duran yaratık isimli prefab objesini atıyoruz destination yazan yere ise yaratıgın nereye gidecegini yani target objemizi atıyoruz

kaydet

 

 

 

 

 

 

 

yapacagımız son birşey kaldı o da oluşan yaratığın hangi yolu izleyerek hedefe gidecegi bunun için küpümüzün hareket edeceği terrain’e tıkıyoruz ve inspector penceresinde üstte bulunan static kutusunu işaretliyoruz ardından windows>navigation  tıklıyoruz. Navigation ayarlarını yapabilecegimiz bir pencere acılıyor altta bulunan bake yazısına tıklayınca sahnede bulunan static objeleri bakeliyo yani küp static objenin üzerinden en kısa yolu bularak hedefe ulasıyor.

terrain

 

 

 

 

 

 

 

en son bake yapınca boyle bir goruntu olusuyor

 

 

son

 

 

 

 

 

 

 

 

About the author

Benan DİNDAR

Leave a Comment

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com