Unity3d’de bir objeye Rigidbody attığımızda  özellik olarak “Use Gravity”  seçili gelir ve yer çekiminin yönü oyun moturunda belirlenmiş olan -y koordinatında olur fakat bazen yer çekimini tersine çevirmek ya da sağa sola akmasını istediğimiz durumlar olabiliyor. Bu olayı kısa bir kodla halledebiliyoruz.

İlk olarak bir c# veya js scripti oluşturuyoruz

içine

C# kullanıyorsanız


Physics.gravity = new Vector3(0f,0f,-9.81f);

 

Javascript kullanıyorsanızda

Physics.gravity = Vector3(0, 0, 9.81);

kodunu yazıyoruz.
Bu scriptimizi bir objenin içine atıyoruz ve yerçekimi artık -z koordinatında olmuş oluyor.

Kodu anlatmak gerekirse “physics” kategorisine giren ve üzerinde Use Gravity tikli Rigidbody componenti olan bütün objeleri -z koordinatına düşmelerini sağlar.Siz kendi oyununuza uyarlamak için parantez içinde ki koordinatlarını değiştirebilirsiniz.

About the author

Benan DİNDAR

Leave a Comment

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com