Başlık biraz kafa karıştırıcı oldu sanırım. Kısaca bu yazımda bir objenin yüzünü hedef başka bir objeye doğru çevirecez. Örnek vermek gerekirse bir düşman tank ben bizim karakterimiz olduğunu düşünün düşman tankın ateş eden başlığı bizi bulmak zorunda veya fps bir oyun yapıyorsunuz.Oyununuzun içinde ki düşmanlar size ateş etmek için size doğru dönmesi gerekiyor. Aşağıda anlatacağım kod ile bu tür olayları yaptırabileceğiz.Böyle biraz daha açıklayıcı oldu sanırım.

Tank

Şimdi mantığı anladığımıza göre kod kısmına geçebiliriz. İlk önce bir hedef ve hedefe doğru dönecek iki obje ekliyoruz. Gameobject>3dObject>cube yolunu izleyerek iki tane cube objesi koyabilirsiniz.Birinin adını hedef diğerini ise karakter yapabiliriz.Ardından bir javascript oluşturup içine aşağıdaki kodları yapıştırıyoruz.Bu javascript dosyamızı karakter nesnemizin içine atıyoruz.Scriptimizde bizden iki değer girmemizi istiyor.Başta oluşturduğumuz hedef ve karakter objelerimizi scriptimizin içine yerleştiriyoruz.

 

Hazır hali ektedir.
İndir
 

#pragma strict
//hedef objemiz
var hedef:Transform;
//karakter objemiz
var baslik:Transform;
//karakter objemizin dönme hızı
var rotspeed:int=3;
function Start () {

}

function Update () {
//pozisyon ayarlama
var bak=hedef.position-baslik.position;

bak.y=0;
//döndürme işlemi yapılır
baslik.rotation=Quaternion.Slerp(baslik.rotation,Quaternion.LookRotation(bak),rotspeed*Time.deltaTime);

}

About the author

Benan DİNDAR

Leave a Comment

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com