Yazılımcılar olarak karmaşıklığı sevmeyiz. Çünkü büyük projelerde karmaşıklık arttıkça yapılacak işlerinde düzeni bozulur ve bu karmaşıklık kafamızı ağrıtmaya başlar.İşin içinden çıkamayız.

Android Studio geliştiricilerine kütüphane konusunda çok büyük kolaylıklar sağlıyor.Küçük ayarlamalarla kütüphaneleri projemize çekip 1 günde yapacağımız işlemleri kısa sürede yapabiliyor oluyoruz.

Android Studio’da kütüphaneyi dâhil etmeniz için yapmanız gereken tek şey, ilgili kütüphanenin gradle kodunu build.gradle dosyasına eklemek. Bu kısa işlem sayesinde eklediğiniz kütüphanenin nimetlerinden faydalanmaya başlayabilirsiniz.

1-Volley

compile 'com.mcxiaoke.volley:library:1.0.18'

Volley kütüphanesi kısaca veritabanıyla uygulamamızın haberleşmesini ve json,xml veri alışverişi yapmasına olanak sağlıyor.Altta kısaca neler yapılabildiğini açıklıyorum.Daha ayrıntılı bilgi almak örneklerle volley kütüphanesini anlamak ve uygulamak isterseniz diğer yazımdan faydalanabilirsiniz.

-HTTP üzerinden resimlerinizi indirebilirsiniz. Hatta indirdiğiniz resimleri bellekte ya da disk üzerinde cache’leyebilirsiniz. Resimleriniz inerken, ImageView içerisinde otomatik olarak bir “loading” simgesi gösterebilir hatta hata durumları için (404 vs) resim atayabilirsiniz.
-REST servislerinize bağlanabilir ve kendi yazacağınız çeviricilerle JSON ya da XML cevaplarını otomatik olarak istediğiniz sınıflara çevirebilirsiniz.
-Tüm networking işlemlerini belirli bir sırada yaptığı gibi, mutithread yapıda çalışmaktadır.
-İstekleri kuyruk yapısında tutar ve eğer isteğin cevabına artık ihtiyaç kalmadıysa otomatik olarak isteği iptal eder. (İsteğin yapıldığı activity’nin sonlanması gibi durumlarda isteği otomatik olarak iptal eder.)
Ve tüm herşeyi aktif olan Thread’i bloklamadan yapar.

2-Picasso

compile 'com.squareup.picasso:picasso:2.4.0'

Picasso kütüphanesi internetten resim indirip kolay yoldan imageviewe atmanıza yardımcı olur.
-Görüntü URL’i alınır.
-Görüntüyü indirmek için AsyncTask oluşturulur.
-AsyncTask çalıştırılır.
-Sonucu bitmap olarak saklanır.
-Bu bitmap kaynak olarak ayarlanır.
-Cache (Önbellek) görüntü saklanır.
bu üstte sıraladıklarımı aşağıda yazdığım küçük bir kod parçacığıyla yapabilirsiniz.

Picasso.with(context).load("http://i.imgur.com/DvpvklR.png").into(imageView);

3-ButterKnife

compile 'com.jakewharton:butterknife:6.0.0'

Androidde uygulama geliştirmeye başlayan kişilerin yakındığı şey cok kolay bir işlem yapmak için(butona tıklanınca bir yazı yazdırma)bir çok tanım yapmak gerekir.Aşağıda ki gibi

final Button button = (Button) findViewById(R.id.button_id);
         button.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
             public void onClick(View v) {
                 // Perform action on click
             }
         });

butterknife kütüphanesi bu karmaşıklığı daha basite indirgemek için kullanılıyor.Butterknife kütüphanesini uygulamamıza eklediğimizde yukarıda ki kod yerine aşağıda ki kısa kodu yazıp çalıştırmamız mümkün oluyor.

@OnClick(R.id.sign_in_button)
public void attemptLogin() { 
// fonksiyonun içini burada doldurabiliriz.
}

4-GSON

compile 'com.google.code.gson:gson:2.2.+'

Web servislerinden veya API’lardan verileri json veya xml formatında alırız.Yapısı ve kullanışı daha kolay olduğundan genellikle JSON tercih edilir. JSON veriyi daha kolay kullanmak ulaşmak istediğimiz verilere daha kolay ve hızlı ulaşmak için google tarafından GSON kütüphanesi geliştirilmiştir.

5-Retrofit

compile 'com.squareup.retrofit:retrofit:1.9.0'

Yukarıda anlattığımız volley kütüphanesi gibi veri çekme ve network işlemleri yapmak için kullanıyoruz.Volley kütüphanesi ilk çıktığında android geliştiricilerini büyük dertten kurtarmıştı.Retrofit kütüphanesi ise volley kütüphanesinden daha performanslı ve hızlıdır.

About the author

Benan DİNDAR

Leave a Comment

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com